ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКИ ТА РУХЛИВІ ІГРИ В ГПД

РУХЛИВІ  ІГРИ
Гра «Знайди і промовчи»
Мета: виявити витримку дитини, відзначити особливості уваги, спритність.
Діти стоять вздовж однієї сторони кімнати або майданчика обличчям до вихователю. За сигналом вихователя вони повертаються обличчям до стіни. Вихователь у цей час ховає хустинку. Потім за сигналом діти повертаються до педагога, відкривають очі і починають шукати хустинку. Знайшов, не показуючи виду, що він вже знайшов, підходить до вихователю, тихо каже йому, де він виявив хусточку, і стає на своє місце або сідає. Робити це потрібно так, щоб інші діти не звернули уваги на знайшла хусточку. Гра продовжується до тих пір, поки більшість дітей не відшукають хустинку.
Гра «Переліт птахів»
Мета: з'ясувати реакцію дитини на сигнал, відзначити його витримку, поведінка при необхідності швидкого зміни дій.
«Зграя птахів» (діти стоять врозсип) збирається на одному краю майданчика, на іншому кінці якої стоять на деякій відстані один від одного стільці. За сигналом вихователя «Полетіли!» птахи розлітаються по майданчику, розправивши «крила» і помахуючи ними. За сигналом «Буря!» птахи летять до «деревам» (встають на стільці). Коли вихователь оголошує: «Буря пройшла», «птахи» спокійно спускаються з «дерев».
Гра «Море хвилюється»
Мета: виявити швидкість руху дітей та їх точність, зазначити реакцію дітей на змінені умови гри і їх винахідливість.Діти розбігаються по всьому майданчику. Вихователь говорить: «Море хвилюється раз, море хвилюється два, море хвилюється - три, на місці, фігура, замри!» Після цих слів діти зупиняються на місці в тій позі, в якій їх застало останнє слово педагога: присідають, розводять руки в сторони і т. д.
Гра «Хто літає»
Мета: виявити особливості уваги дітей, зазначити їх реакцію.
Діти з вихователем стоять по колу. Вихователь називає живі або неживі предмети, які літають і не літають. Називаючи літаючий предмет, вихователь піднімає руки вгору. Наприклад, він вимовляє: «Ворона літає, стіл літає, літак літає» і т. д. Діти піднімають обидві руки вгору і вимовляють слово літає тільки в тому випадку, якщо педагог назвав дійсно літаючий предмет.

РУХАНКА "ХОМ'ЯЧКИ"

ПАЛЬЧИКОВА ГІМНАСТИКА



ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА ДЛЯ ОЧЕЙ

Схема аналізу  спортивної години 
в групі продовженого дня

   №     з/п
Критерії змісту діяльності вихователя та  дітей

     1.    
    Підготовка вихователя до заняття. Наявність конспекту,               правильність його розробки.
     2.
   Відповідність змісту заняття поставленим завданням, віку 
   дітей, їхній підготовленості та умовам проведення.
     3.
   Взаємозв’язок частин заняття.
     4.
   Підготовка місця та обладнання до заняття.

     5.
   Одяг вихователя та дітей.

     6.
   Організація заняття. Своєчасність початку та закінчення,             тривалість.
     7.
   Доцільність розподілу часу на проведення кожної частини           заняття.
     8.
   Прийоми розташування та пересування дітей на майданчику       (у залі), способи їх організації під час виконання вправ у             кожній частині заняття.
    9.
   Раціональність використання майданчика та інвентарю.

   10.
   Відповідність методів та прийомів навчання віку дітей, їхній       підготовленості, етапу навчання, характеру вправ.
    11.
   Попередження та виправлення помилок у дітей.

    12.
   Диференційований підхід у роботі з вихованцями.

    13.
   Попередження травматизму. Забезпечення страховки,                   дотримання техніки безпеки.
    14.
   Повідомлення дітям теоретичних відомостей про фізичне           виховання.
    15.
   Темп виконання та дозування вправ.

    16.
   Регулювання фізичного та психічного навантаження                     протягом заняття.
    17.
   Формування навичок правильної постави та особистої гігієни.

    18.
   Динаміка фізичних навантажень.

    19.
   Поведінка дітей. Дисциплінованість та організованість,               стосунки з ровесниками.
    20.
   Увага, активність, ініціативність, наполегливість вихованців.

  21.  
   Самопочуття та настрій дітей.

   22.
   Дотримання вимог до вихователя. Якість показу та пояснення     вправ.
   23.
   Уміння тримати в полі зору  всю групу, контролювати                   самопочуття та  поведінку дітей.
   24.
   Вміння володіти голосом, культура мовлення педагога.

    25.
   Володіння спеціальною термінологією.

   26.
   Характер проведення спортивної години
   (впевнено – невпевнено), настрій вихователя.

Комплекси загальнорозвивальних вправ 

Комплекс № 1. Імітаційні вправи

I. «Йдуть солдати». Енергійна ходьба на місці з високим підніманням стегна.

II. «Зростаємо великими». Вихідне положення (В. п.) — основна стійка;1 — руки в сторони; 2 — руки вгору, підвестись на носки, потягнутись і подивитись на руки;   3 —опуститись на всю ступню, руки в сторони; 4 — руки вниз. Вправу виконати      6-8 разів у повільному темпі.

III. «Літак гойдає крилами». В. п. — стійка «ноги нарізно», руки в сторони;1-нахил ліворуч; 2 — нахил праворуч. Виконати 10-12 разів у по вільному темпі.  Нахили робити тільки в боковій площині.

IV. «Дроворуби». В. п. — стійка ноги нарізно, руки внизу, пальці зчеплені в «замок; 1 — руки вгору, прогнутися (вдих); 2 — енергійний нахил вперед, руки вниз(видих).Виконати 6-8 разів у середньому темпі.

V. «Присядь грудкою». В. п. — основна стійка, руки на пояс. 1-2 — присісти на всю площу ступні, руками взятися за середину гомілок, голову опустити- (видих);        3-4 — в. п. (вдих). 6-8 разів у повільному темпі.

VI. «М'ячики». В. п. — руки на пояс. Стрибати на місці на обох ногах.  Стрибати м'яко на носках, ноги в колінах не згинати. До 20 стрибків і перейти на ходьбу на місці.

           Комплекс № 2. Імітаційні вправи

I. «Паровоз». В. п. — руки зігнуті в ліктях. Ходьба на місці з коловими рухами рук. Дихання рівномірне.

II. «Штангісти». В. п. — стійка «ноги нарізно»; 1 — руки до плечей долонями вперед, лікті вниз, пальці стиснуті в кулаки (вдих); 2 — з силою випрямити руки вгору, подивитися на них (видих); 3 — руки до плечей (вдих); 4 — В. п. (видих).   6-8 разів у повільному темпі.

III. «Косарі». В. п. — стійка «ноги нарізно», руки вперед — униз; 1-2 — поворот тулуба праворуч; 3-4 — поворот тулуба ліворуч 4-6 разів у кожен бік. Ноги напружені, п'яти від підлоги не відривати.

IV. «Петрушка». В. п. — стійка «ноги нарізно», руки в сторони, долоні вперед, пальці розчепірені; 1 — нахил уперед, торкнутись долонями гомілок ніг якомога нижче (видих), 2 — в. п. — (вдих). 6-8 разів у повільному темпі. Нахиляючись, ноги не згинати.

V. «Велетні та карлики». В. п. — упор присівши («карлики»); 1-2 — випрямляючи ноги, підвестись на носки, руки вгору — «карлики» стають «велетнями» (вдих);     3-4 — в. п. (видих). 6-8 разів у повільному темпі.

Комплекс № 3. Імітаційні вправи

I. «Лижники». В. п. — стійка «ноги нарізно», ліва рука позаду, права рука спереду, пальці стиснуті в кулаки. Маятнико подібні рухи з напів   присіданням. До 40 разів у повільному темпі.

II. «Поличка». В. п. — стійка «ноги нарізно», руки перед грудьми; 1 — руки в сторони; 2-3 — ривки руками назад; 4 — в. п. 6-8 разів у повільному темпі. Звернути увагу на правильнее виконання положення «руки перед грудьми»- руки зігнуті в ліктьових суглобах перед грудьми, долонями донизу.

III. «Літак». В. п. — стійка «ноги нарізно», руки до плечей; 1-2 нахили уперед, руки в сторони, дивитись уперед (видих); ноги не згинати, намагаючись прогнутись у попереку; 3-4 — в. п. (вдих). 6-8 разів у повільному  темпі.

IV. «Літак сідає». В. п. — руки на пояс; 1-2 — присідання на носках, руки в сторонни (видих); 3-4 — в. п. (вдих). 6-8 разів у повільному темпі. Присідаючи на носках, коліна розвести, спину тримати вертикально, зберігаючи рівновагу.

V. «Будуємо будинок». В. п. — упор присівши («маленький будинок»);                    1-2- випрямити ноги до упору стоячи,зігнувшись при цьому («великий будинок»); 3-4 — в. п. 4-6 разів у В.п.

 


РУХЛИВІ ІГРИ
Пташка

Ноги разом,носки в сторону, руки по боках.На рахунок «один»підняти руки вгору й стати на носки.На рахунок «два»- в.п. Руки- як крильця у пташки,яка летить,-вгору-вниз,вгору-вниз.
Годинник
Ноги разом, руки на поясі. На рахунок «один»- голову нахилити до правого плеча,на рахунок «два»- до лівого. Як годинник- тік-так, тік-так.
М'ячик
Присісти,руки покласти на коліна. Стрибати,не випрямляючись, як маленький м'ячик,-раз,два,три,чотири…
Вітрячок
Ноги-на ширині плечей,тулуб нахилено вперед,руки розведені в сторони. «Один»-праву руку підняти вгору,а ліву-вниз,подивитися на праву руку вгору. «Два»-ліву руку підняти вгору, а праву-вниз. Подивитися на ліву руку вгору.
В.п.- сидіти на стільці,руки простягти вздовж тіла розслаблено.
1-нахил голови назад.
2-нахил голови вперед.
Вправу виконувати повільно,спину тримати рівно, голову нахиляти якнайдалі.

Орієнтовні вправи для розвитку дихання

1.В.п.-стати рівно,руки вниз.
1-2-руки в сторони-вдихнути.
3-4-різко обняти себе руками за плечі-видихнути
Повторити 3-4 рази.
2.В.п.-стати рівно,руки вниз.
1-2-руки в сторони-вдихнути.
3-4-присісти,обняти руками коліна-видихнути.
Повторити 3-4 рази.
3. Вдихнути широко відкритим ротом,видихнути носом. Повторити 4-5 разів.
4.Дихання через одну ніздрю:вдихнути носом-одна ніздря притиснута пальцем,видихнути ротом. Повторити 3-4 рази.
Дихальна гімнастика.
Виконувати дихальну гімнастику зовсім нескладно. До того ж у формі гри вона матиме подвійний ефект. Дихальна гімнастика дуже корисна для організму дитини: вона поліпшує обмін кисню по всьому тілу, стимулює роботу шлунка й кишківника, серцевого м’яза. Крім того, якщо ваша дитина відрізняється гіперак- тивністю, то завдяки дихальній гімнастиці вона навчиться розслаблятися, заспокоюватися. Важливо лише правильно підійти до процесу виконання вправ — і результати вас вразять.

Комментариев нет:

Отправить комментарий